COMUNICAT – LANSARE OFICIALĂ A PROIECTULUI „ȘCOALA VIITORULUI”
ȘCOALA VIITORULUI – Pilotarea Inovațiilor în Educația Modernă
Cod proiect: 109/PNRR/2024/C15/I18
Componenta: C15 – Educație
Măsura de investiții: Reforma 7 – Reforma guvernanței sistemului de învățământ preuniversitar și profesionalizarea managementului, pentru apelul de proiecte ”Granturi pentru unitățile de învățământ pilot”

 

Nr. 474/17.04.2025

 COMUNICAT

Lansarea oficială a proiectului „Școala Viitorului: Pilotarea Inovațiilor în Educația Modernă”

Liceul Tehnologic „Henri Coandă” din Tulcea a găzduit ieri Conferința de lansare a proiectului pilot Școala Viitorului: Pilotarea Inovațiilor în Educația Modernă, finanțat prin PNRR/ C15 / R7 / Reforma guvernanței sistemului de învățământ preuniversitar și profesionalizarea managementului pentru apelul de proiecte „Granturi pentru unitățile de învățământ pilot, un demers ambițios care urmărește transformarea profundă a școlii prin inovație curriculară, evaluare modernă și personalizarea traseului educațional al elevilor.

Evenimentul a reunit reprezentanți ai Primăriei Municipiului Tulcea, Inspectoratului Școlar Județean Tulcea, CCD Tulcea, CJRAE Tulcea, directori de unități de învățământ, profesori, elevi și parteneri locali. Participanții au asistat la o prezentare dinamică a viziunii proiectului, urmată de o sesiune interactivă de întrebări și răspunsuri.

Proiectul pornește de la principiul fundamental al unei educații centrate pe elev, care presupune adaptarea procesului educațional la nevoile, aptitudinile și interesele individuale ale fiecărui elev. Pornind de la acest principiu, noul model propune o reorganizare profundă a funcționării școlii, incluzând:

  • Revizuirea curriculumului la disciplinele de cultură generală, cu accent pe conținuturi relevante și atractive pentru elevi;
  • Introducerea de discipline opționale în cadrul CDEOȘ (Curriculum la decizia elevului din oferta școlii), selectate individual în funcție de interesele și aptitudinile fiecărui elev;
  • Adaptarea consilierii și orientării școlare, cu module de autocunoaștere și dezvoltare personală, predate de cadre didactice formate în acest sens;
  • Formarea continuă a profesorilor în proiectare curriculară, consiliere și evaluare standardizată;
  • Implementarea metodelor de evaluare standardizate și formative, care reflectă real progresul elevilor;
  • Acces extins la infrastructură digitală și utilizarea de tehnologii educaționale moderne în predare​

Directorul liceului, prof. Mihai Tiuliumeanu, a subliniat în cadrul evenimentului că acest proiect „nu este doar o oportunitate de finanțare, ci o veritabilă oportunitate de transformare – pentru elevi, pentru profesori și pentru întreaga comunitate educațională”.

Proiectul se desfășoară pe o perioadă de 18 luni și implică peste 400 de elevi și 20 de cadre didactice. Activitățile vor fi monitorizate și evaluate periodic, urmând ca bunele practici și lecțiile învățate să fie diseminate la nivel județean și național.

 

Manager proiect,

Mihai Tiuliumeanu

Posted in: Uncategorized
Sari la conținut