- DESPRE NOI
- MANAGEMENT
- INFORMATII
- DOCUMENTE
- PROIECTE/PROGRAME
- CONTACT
Conținuturile programelor școlare la disciplinele de cultură generală sunt învechite, neatractive și fragmentate, fapt care duce la demotivare, dezinteres și performanțe școlare slabe, deoarece elevii nu reușesc să se conecteze cu materialul predat și nici să recupereze lacunele educaționale existente. Liceul nostru este unul tehnologic, iar mediile de admitere la clasa a IX-a sunt foarte scăzute. Elevii noștri, în marea lor majoritate proveniți din mediul rural, vin cu lacune foarte mari în ceea ce privește nivelul de cultură generală, reminiscențe ale slabei pregătiri din timpul gimnaziului, unde accentul a fost pus insuficient pe dezvoltarea unor cunoștințe solide și variate, din cauze diverse, care țin atât de organizarea procesului didactic (deficit de profesori calificați, cadre didactice suplinitoare insuficient pregătite), de resursele limitate ale școlilor rurale, cât și de problemele socio-economice ale familiilor (dificultăți economice, lipsa locurilor de muncă, izolarea socială și culturală). Deficiențele la nivel de cultură generală ale elevilor noștri au consecințe negative asupra parcursului lor școlar: performanțe academice slabe, dificultăți în înțelegerea și aplicarea cunoștințelor, rezultate scăzute la examenul de Bacalaureat, motivație și implicare redusă, lipsa interesului pentru învățare, absenteism și abandon școlar. De asemenea, lipsurile vizibile în ceea ce privește cultura generală a elevilor de liceu, are consecințe, în perspecti vă mai îndepărtată, a integrării pe piața muncii după absolvire și a vieții sociale: competitivitate redusă pe piața muncii, adaptabilitate scăzută, participare redusă la viața civică, înțelegere superficială a problemelor globale.
Revizuirea conținuturilor programelor școlare la clasele de invatamant primar (I-IV – ariile curriculare Limbă și comunicare, Matematică și științe ale naturii) și liceu (IX-X – ariile curriculare Limbă și comunicare, Matematică și științe ale naturii, Om și societate), fără modificarea domeniilor mari de conținut și nici a competențelor generale sau competențelor specifice existente în programele școlare actuale.
20 cadre didactice
Cadrele didactice vor participa la programe de formare continuă care vor viza dezvoltarea competențelor de proiectare curriculară
3. 1 Planificare și organizare (L 2-3) DEC-IAN
– colectarea opiniilor și sugestiilor pentru îmbunătățirea curriculumului.
– consultarea literaturii de specialitate și a materialelor educaționale.
3.2 Elaborarea conținuturilor (L4-5 FEB-MAR)
3.3 Analiza, avizarea, revizuirea și aprobarea programelor (L6) APR
3.4 Implementare pilot (L7-L8) MAI-IUN
– Implementarea noilor programe la fiecare clasă/nivel (1 modul).
– Monitorizarea implementării noilor programe.
3.5 Revizuirea și finalizarea programelor (L9-10) IUL-AUG
– modificarea programelor pe baza rezultatelor pilotării și feedback-ului pilot colectat.
– elaborarea versiunilor finale ale programelor școlare.
3.6 Aprobare, implementare, monitorizare și evaluare (L11-12) SEP-OCT
Resursele umane:
Derogare pentru revizuirea programelor școlare la clasele I-IV (ariile curriculare Limbă și comunicare, Matematică și științe) și clasele IX-X liceu (ariile curriculare Limba și comunicare, Matematică și științe, Om şi societate) prin modificarea temelor subsumate domeniilor de conținut, astfel încât să poată fi tratate transdisciplinar și să reflecte realitățile lumii contemporane.
Exemplu:
Programa Istorie, clasa a IX-a, domeniul de conținut Statul și politica:
Nu se modifică domeniile de conținut.
Nu se modifică competențele generale, competențele specifice, valorile și atitudinile care formează profilul absolventului de învățământ obligatoriu.
Activitatea 3: Revizuirea programelor școlare la disciplinele de cultură generală
R2 – 1 model de chestionar feed-back pentru îmbunătățirea curriculum-ului
R3 – 1 raport care să cuprindă interpretarea chestionarelor de feed-back pentru îmbunătățirea curriculumului
R4 – 1 raport al comisiei de curriculum privind aprobarea programelor revizuite
R5 – 1 model de chestionar feed-back pentru perioada de pilotare a programelor
R6 – 1 raport care sa cuprindă interpretarea chestionarelor de feed-back pentru perioada de pilotare a programelor R7 – 20 programe finalizate
R8 – 1 model de chestionar feed-back pentru perioada de implementare a programelor
R9 – 1 raport care sa cuprindă interpretarea chestionarelor de feed-back pentru perioada de implementare a programelor